hallo niki,
mijn ervaring met free musketeers is over het geheel genomen positief. enkele minpuntjes zijn :
1. er zit een lange wachttijd tussen de verschillende stappen, best begrijpelijk maar ik vond het wel toevallig dat ze terug in gang schoten op het moment dat ik, het wachten moe, informeerde hoe lang het nog zou duren (dit gebeurde twee keer!)
2. ik vond de prijs die zij vooropstelden nogal hoog. ze hebben toen het formaat, lettertype en papiersoort aangepast en het 5 euro goedkoper kunnen uitgeven. ik vond het wel jammer dat ik de verschillende versies niet kon vergelijken, nu gaf ik toestemming om het boek goedkoper te maken zonder eigenlijk te weten waarvoor ik koos.
3. qua promotie doen ze dus niets.
4. ik kan nergens op hun site terugvinden dat ze het boek zouden aanleveren aan het centraal boekenhuis, toch moet ik dat ergens gelezen hebben … ik meen dat er ook een uitleg bijstond hoe je dat zelf kon doen als je je eigen uitgever was. ik zoek nog verder!
5. het is op zich wel mooi uitgegeven, de cover ziet er goed uit, het papier is helder wit.
6. hier en daar ben ik niet zo gelukkig met de lay out. ik heb 50 interviews in mijn boek en soms staat de naam van de geïnterviewde nog onderaan op een bladzijde en volgt de rest op de volgende bladzijde. waarschijnlijk is dit een gevolg van het veranderen van het lettertype om op de prijs te besparen.
7. ik zou graag wat meer algemene dingen weten bvb. hoeveel exemplaren worden gewoonlijk verkocht van een bepaald type boek? nu heb je er geen idee van of je bij de betere verkochte boeken behoort of bij de kneusjes.
ik zou er bijna een boek over kunnen schrijven…
mia