Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Free Musketeers

• Michael

Hoi Niki,

De kwaliteit van de boeken is niet zo slecht als hier op dit prikbord door sommigen wordt beweerd. Ik moet toegeven dat de kwaliteit iets minder is dan die van boeken van andere (vooraanstaande) uitgevers. Maar ik vind de kwaliteit wel acceptabel. Ik heb trouwens ook zelf een foto aangeleverd voor de voorkant van het boek. Was allemaal geen probleem.

Groet, Michael

• Niki

Hoi,

Ik wilde ook nog even toevoegen na het nog eens lezen van alle berichten,

normaal word je boek best vaak afgewezen door andere uitgevers,

dit is ook niet meer dan normaal,

hoelang doen mensen erover voordat ze doorbreken met acteren of zingen?

En kijk naar het boek van Harry Potter,dat wilde niemand hebben…Danielle Steels heeft over haar 1ste boek 4 jaar gedaan voordat het werd uitgegeven en zo zijn er nog veel meer voorbeelden,

is een boek minder goed omdat het door een internetuitgever word gedaan?

Internet is toch tegenwoordig HET medium..?

Kan de tegenwoordige wereld nog zonder internet? en gaat het uiteindelijk niet om de inhoud van het boek dan dat het gaat om welke uitgever het doet?

• Niki

Maikel,

Hoelang heb jij moeten wachten op de eerste boek?

Aan de telefoon toen ik hoorde dat mijn boek werd uitgegeven werd gezegd zo'n 3 maanden in rond juli dus. nu gisteren een vraag mail gestuurd heb ik gehoord dat ze er pas in Juli eraan gaan beginnen plus ongeveer 7 weken…goh dan zit ik al rond september….was dat bij jou ook zo?

kvind het heel erg omdat ik echt gefocust was op juli en nu toch nog tot eind augustus begin september moet gaan wachten

• Michael

Hoi Niki,

Het is een hele zit, dat klopt. En ook ik werd behoorlijk ongeduldig. De weken kruipen voorbij, maar als het dan zover is, is het geweldig. Wees geduldig en geniet van het moment als het daar is.

Groet, Michael

www.michaelhalve.nl

• mia

hallo allemaal,

enige tijd geleden is mijn boek uitgegeven door free musketeers en ik ben er heel tevreden mee. ik dacht echter dat er automatisch voor gezorgd werd dat het boek in het centraal boekenhuis kwam en bij bol.com. nu ik alles nog eens grondig herlees, merk ik dat daar wel een prijskaartje van 25 euro per maand (!) bij hoort ! wie heeft hier ervaring mee? ging de verkoop van het boek daardoor merkelijk beter? is het sop de kool waard?

groetjes,

mia

• Niki

Ik heb zoiets indd. in de nieuwsbrief gelezen,

Mijn boek gaat in de maand juli in de maak en ik vraag ij dus ook af hoeveel dat posterpakket kost…

Maar 25 euro per maand is best duur…maar als het de verkoop goed bevorderd dan is het wel voor een keer het denken waard…

Ik zelf had indd. ook gedacht dat het automatisch daar te koop was maar dat is dus indd. niet zo….

Wat vind je van de rest…kwaliteit enzo?

• mia

hallo niki,

mijn ervaring met free musketeers is over het geheel genomen positief. enkele minpuntjes zijn :

1. er zit een lange wachttijd tussen de verschillende stappen, best begrijpelijk maar ik vond het wel toevallig dat ze terug in gang schoten op het moment dat ik, het wachten moe, informeerde hoe lang het nog zou duren (dit gebeurde twee keer!)

2. ik vond de prijs die zij vooropstelden nogal hoog. ze hebben toen het formaat, lettertype en papiersoort aangepast en het 5 euro goedkoper kunnen uitgeven. ik vond het wel jammer dat ik de verschillende versies niet kon vergelijken, nu gaf ik toestemming om het boek goedkoper te maken zonder eigenlijk te weten waarvoor ik koos.

3. qua promotie doen ze dus niets.

4. ik kan nergens op hun site terugvinden dat ze het boek zouden aanleveren aan het centraal boekenhuis, toch moet ik dat ergens gelezen hebben … ik meen dat er ook een uitleg bijstond hoe je dat zelf kon doen als je je eigen uitgever was. ik zoek nog verder!

5. het is op zich wel mooi uitgegeven, de cover ziet er goed uit, het papier is helder wit.

6. hier en daar ben ik niet zo gelukkig met de lay out. ik heb 50 interviews in mijn boek en soms staat de naam van de geïnterviewde nog onderaan op een bladzijde en volgt de rest op de volgende bladzijde. waarschijnlijk is dit een gevolg van het veranderen van het lettertype om op de prijs te besparen.

7. ik zou graag wat meer algemene dingen weten bvb. hoeveel exemplaren worden gewoonlijk verkocht van een bepaald type boek? nu heb je er geen idee van of je bij de betere verkochte boeken behoort of bij de kneusjes.

ik zou er bijna een boek over kunnen schrijven…

mia

• Niki

Hoi Mia,

heb jij het uitgeven in eigen beheer gedaan?

Ik doe het nu via hun, en ben net ook aan het tellen,

aan de telefoon zeiden ze dat het boek in Juli zou uitkomen,

naderhand na lang niets gehoord te hebben en gezien te hebben dat re boeken gepland staan heb ik gemaild hoelang het duurt, toen hebi k een mail gehad dat ze in Juli eraan starten en ik 7 weken moet wachten ongeveer…het is nu de eerste dus het is wachten geblazen,

maar ik vind het erg lang duren omdat de info die ze aan de telefoon gaven niet correct was ofwel verkeerd uitgelegd.

Ik denk erover om mijn tweede boek (Als dit boek goed gaat lopen) in eigen beheer ga uitgeven maar ik weet niet hoe dat gaat i.v.m. het driejarig contract.

Ikzelf vind het ook jammer dat je van te voren niet weet hoe het boek eruit gaat zien,

en indd. in eigen beheer uitgeven en je weet niet uit welke keuzes je kiest is indd. niet zo fijn.

Ik heb zelf ook ergens gelezen ooit geloof ik dat ik ook gelezen heb dat je boek bij winkels als Bol.com komt maar dat schijnt niet waar te zijn.

Ik heb absoluut geen spijt gekozen te hebben voor FM, je word altijd correct te woord gestaan enzo….ik zou alleen willendat ze het wat sneller zouden doen…maar ja ze hebben dan ook verschillende afdelingen en wachten op je eerste boek ben je natuurlijk ook ongeduldig

• mia

hallo niki,

ik heb het uitgeven niet in eigen beheer gedaan, ik was al blij dat mijn

boek uitgegeven werd zonder dat ik een investering moest doen. het is het

wachten wel waard hoor!

groetjes,

mia

• Jennifer

Zoals het er nu naar uitziet ga ook ik mijn eerste boek uitgeven via FM. Tot nu toe ben ik tevreden, maar ik zit nog maar in het beginstadium. Nadat ik mijn eerste mail verstuurde met het manuscript kreeg ik binnen 24 uur te horen dat ze het willen publiceren! Dit kan ik bijzonder snel noemen. Nu zal ik na het lezen van al jullie reactie`s wel geduld moeten hebben voor het verdere verloop. Maar voor mij maakt dat niet uit! Ben al blij dat het wordt uitgegeven! 80 mailadressen lijkt mij een eitje! Tegenwoordig, vandaag de dag, stelt dat niks meer voor! Belangrijkste is dat je geen kosten hoef te maken. Waar ik wel nieuwschierig naar ben, zijn de auteursrechten. Blijven die in je eigen bezit?